Behoefteonderzoek “achter de deur”

Gepubliceerd door Timme Hovinga op

Wat speelt zich achter de deur van de bewoners af? Deze vraag kwam bij ons binnen. De medewerkers willen de veiligheid van de bewoners zo veel mogelijk waarborgen, maar kunnen niet 24/7 zien wat er met de bewoners gebeurt. De vraag die bij ons binnenkwam is natuurlijk vrij breed. Om dieper op dit onderwerp in te gaan hebben we een behoefteonderzoek gedaan. We hebben 4 medewerkers bij elkaar gehaald, in dit geval waren het teamleiders, en zijn we dieper op het knelpunt ingegaan. We hebben een persona in gedachten genomen, een gemiddelde medewerker en zijn in zijn/haar huid gekropen. Wat zijn de frustraties, waarom wil de medewerker achter de deur kijken, op welke momenten, wat voelt hij/zij daarbij? Welk knelpunt willen we oplossen.

Uiteindelijk zijn hier fijn en pijnpunten uitgekomen. Aan de hand hiervan kunnen we gaan kijken naar mogelijke oplossingen bij het knelpunt. Dit kan een technologische innovatie zijn, maar ook procesinnovatie. Nu het behoefteonderzoek heeft plaatsgevonden gaan we aan de slag met de opvolging.  

Categorieën: Knelpunten